درمان کنندگی شگفت انگیز کفیر

1- اثرات درمانی شگفت انگیز کفیر

توجه: موارد زیر مربوط به دوغ کفیر حاصل از قارچ که در خانه تهیه میشود و شامل دوغ های تجاری بازار نمیشود.

تغذیه درمانی عالی با نوشیدن کفیر

بیش از باکتری های مفیدی که در کفیر است این فرآورده حاوی املاح و اسید های آمینه ای است که با قدرت درمان کنندگی طبیعی خود به بدن شما کمک کرده و سبب حفظ عملکرد آن میگردد.  کفیر حاوی 42 گونه مختلف باکتری های مفید است.پروتئین کاملی که در کفیر است تاحدی فرایند هضم را گذرانده است، بنابراین بسهولت مورد استفاده بدن قرار میگیرد. کفیر دارای ویتامین ها، املاح، اسید های آمینه و آنزیم های فراوانی میباشد. برخی از  این مواد برجسته عبارتند از: کلسیم، فسفر، منیزیوم، ویتامین K ،A،C و D . بر اساس نوشته  Vivian Goldschmidt کفیر منبع غنی ای از کلسیم است(تقریبا 300 میلیگرم در هر فنجان) زیرا کفیر کشت شده و شیرین نشده از نظر اسیدی خنثی است حال آنکه عملیات پاستوریزه کردن، شیر های قلیایی را به بسیار اسیدی تبدیل میکند. کفیر برای خانمهای حامله و شیر ده بسیار مفید و رفع کننده آشفتگی روده بچه میشود.

چرا کفیر از ماست و دوغ معمولی بهتر است

علت برتری کفیر نسبت به ماست و دوغ معمولی بواسطه وجود میزان بالایی باکتر های مفید است که در ماست وجود ندارند. هر نیم لیتر ماست حاوی نزدیک به یک ونیم تریلیون موجود زنده است در حالیکه همین مقدار کفیر حاوی پنج تریلیون باکتر ی مفید است. این به این معنی است که باکتری های بسیار مفیدتر موجود در کفیر میتوانند به بدن شما فواید بسیاری برسانند که ماست نمیتواند.

تریپتوفان: یک اسید آمینه فراوان در کفیر است که از نظر اثرات آرام کنندگی سیستم عصبی بسیار مشهور است. خصوصا زمانیکه همراه با کلسیم و منیزیوم باشد. که هر دو این املاح برای سلامت سیستم عصبی حیاتی اند. رژیم حاوی کفیر  میتواند بطور ویژه اثر آرام کنندگی اعصاب را داشته باشد.

غنی از نظر ویتامین های گروه B : کفیر منبع غنی ای از ویتامین B7 یا بیوتین است که این به جذب دیگر ویتامین های این گروه مثل B1(تیامین)، B2(ریبوفلاوین)، B3(نیاسین)، B6(فسفات پیریدوکسال)، B9(اسید فولیک)  و B12(کوبالامین) کمک میکند. مزایای بسیار استفاده از ویتامین های گروه B برای عملکرد نرمال کلیه ها، کبد و سیستم عصبی است که این باعث بهبود پوست ، مو، انرژی و طول عمر است. افرادی که از  افسردگی رنج میبرند معمولا از نظر ویتامین های گروه B فقیرند.

کفیر اضطراب را کاهش میدهد: مطالعات نشان داده اند کسانی که از کفیر استفاده میکنند همواره میزان اضطراب کمتری دارند. این ممکن است بخاطر فرایند تخمیری باشد که تولید کننده میزان بالایی تریپتوفن است که این نیز تبدیل به سرتونین در مغز شده و سبب تولید اثرات آرام بخشی میگردد.

فراوانی فسفر در کفیر: فسفر از املاح فراوان دیگری است که کربوهیدراتها، چربی، و پروتئین را برای رشد سلولی، بازسازی و انرژی بدن مورد استفاده قرار میدهد.

کفیر کلسترول را کاهش میدهد: تحقیقات نشان داده است دوغ کفیر ی که از قارچ زنده پس از 24 ساعت تخمیر بدست آمده باشد تا 63 درصد باعث کاهش کلسترول میشود و کفیر بدست آمده پس از 48 ساعت باعث از بین بردن 84 درصد کلسترول میگردد.

کفیر باکتری های مضر را از بین میبرد: دانشمندان وجود باکتری های مضر را در کوههای قفقاز جائیکه منشا استفاده از کفیر بوده است را مورد بررسی قرار دادند. آنها با تعجب بسیار هیچ ردی از باکتری های مضر نیافتند. در اعماق کوه جائیکه سطح بهداشت زندگی بسیار پائین تر از زندگی ما است این دانشمندان نمیتوانستند باور کنند که هیچ باکتری مضری وجود نداشته باشد. آنها برای علت یابی آن، باکتری E.Coli  که باعث دل درد و اسهال میشود و از دام به شیر سرایت میکند را وارد دوغ کفیر کردند و پس از 24 ساعت اثری از این باکتری نیافتند.  تخقیقات نشان داده است که کفیر هلیکوباکتر را هم از بین میبرد. علاوه بر اینها ترکیب فلور موجود در  کفیر نشان داده است که سیستم ایمنی بدن را در مقابله  با عفونت تحریک میکند. این به این علت است که وقتی شما کفیر مصرف میکنید باعث تولید مخاط در روده شده که این نیز از رشد باکتری مفید روده حمایت و باعث جلوگیری از عفونت و سرطان و همینطور یبوست میگردد. بنابراین کفیر برای جلوگیری از بیماری های دستگاه گوارش بسیار مفید است.

کفیر آنتی بیوتیک طبیعی است:  کفیر یک فاکتور بازدارنده برای رشد باکتری های مضر است. گزارش های پزشکی مختلف نشان داده است که کفیر در درمان پسوریازیس، اگزما، آلرژی، میگرن، نقرس، ورم مفاصل روماتیسمی ، کاندیدیاز و کولیت مفید بوده است.  سازمان جهانی سلامت گزارش داده است که کفیر در درمان بیماری سل و تب تیفوئید موثر بوده است.

 

 

بیماری هایی که کفیر در درمانشان موثر بوده است به شرح زیر اند:

1- درمان طبیعی هر نوع آلرژی

2-قوی ترین آنتی بیوتیک بدون عوارض جانبی

3- درمان بیماری های کبدی

4-درمان کیسه صفرا و از بین بردن سنگ کیسه صفرا

5-پاک کننده بدن از نمک، فلزات سنگین، پروتوزا، و محصولات الکلی

6-پاک کننده بدن از آنتی بیوتیک های شیمیایی

7- از بین برنده سنگ کلیه

8- باکتری های مفید در کفیر قادر به جنگ با میکروارگانیزم های بیماری زا میباشند.

9- پائین آورنده کلسترول بد (LDL)

10- پاک کننده دستگاه گوارش

11- درمان بیماری روده تحریک شده

12- درمان کننده بیماری گاستریت

13- درمان التهاب لوزالمعده

14- در مان زخم معده

15- جلوگیری کننده و درمان سرطان روده

16- بهبود دهنده هضم غذا

17- بهبود دهنده عملکرد بدن

18-بهبود  دهنده سیستم ایمنی

19- از بین برنده انگل

20- درمان فشار خون

21- متوقف کننده رشد سلول های سرطانی

22- تسریع کننده فرایند درمان

23- در مان بیماری پسوریازیس(بیماری پوستی ای که در آن سلول های پوست شکل فلس و خارش دار و تکه های خشک میشود).

24- درمان اگزما

25- درمان بیماری های التهابی

26- تقلیل دهنده اندازه تومور ها

27- درمان کننده بیماری های قلبی

28- برعکس کننده تشکیل رسوب در رگها

29- پاک سازی رگها

30- افزایش انرژی بدن

31- یک غذای طبیعی است

32- درمان کننده عفونتهای ریوی

33-نرمال کردن متابولیزم و بنابراین استفاده برای کاهش وزن

34- درمان آکنه

35- دارای خصوصیات آنتی اکسیدانی و ضد پیری

36- تغذیه مو

37- درمان بیماری لثه

38- کاهش عوارض داروها

39- بازگرداندن باکتری های خوب پس از مصرف آنتی بیوتیک

40- متوازن کردن باکتری های سیستم گوارش

41- متوازن کردن فشار خون

42- پائین آورنده قند خون

43- پائین آورنده سطح چربی یا کلسترول خون و اسید آمینه

44- درمان اسهال

45- درمان یبوست

46- بهبود دهنده حرکات روده

47- خصوصیات ضد استرس

48- درمان کننده بی خوابی

49- درمان کننده افسردگی

50- درمان اختلال در توجه بیش فعالی

51-  بهبود عملکرد مغز مانند رفلکس ، حافظه، توجه، حواس پنج گانه

52- کاهش نفخ

53- تخمیر اسید لاکتیک باعث بهبود هضم محصولات شیری میشود خصوصا برای آنهائیکه تحمل شیر را ندارند.

54-درمان عفونت قارچی

55- حذف بوی واژن

56- از بین برنده چین و چروک

57- درمان کننده آرتروز

58- درمان کننده کولیت

59- درمان نقرس

60- درمان میگرن

61- درمان روماتیسم

62- درمان دیگر اختلالات شکم

63- سم زدایی از بدن

64- بهبود دهنده کیفیت پروتئین شیر، و جذب و هضم آن

65- وجود باکتری های مفیددر کفیر ویتامین های گروه B را مثل B3، B6، و اسید فولیک را تولید میکند

66- کمک به درمان سل

67- درمان انقباض معده

68-درمان کننده عفونت کهنه روده

69- درمان کننده عفونت کبد

70- درمان کننده آسم

71- درمان کننده برونشیت

72- درمان کننده تصلب شراین

73- درمان کننده کم خونی

74-درمان کننده هپاتیت

75- اثرات شفا بخشی در زکام، گره گوارش ، بیماریهای صفراوی

76- درمان کننده روده نشتی

77- جلوگیری از خصوصیت متاستازیک

روش درست کردن کفیر:

1- میزان قارچ خود را  در یک ظرف تمیز شیشه ای قرار دهید و به ازای هر قاشق غذا خوری قارچ یک فنجان شیر به آن اضافه کنید. بجای درب ظرف یک پارچه تمیز روی آن قرار داده و کشی دور آن ببندید و برای 24 ساعت در دمای محیط آنرا نگهدارید.

2- بعد از گذشت بیش از 24 ساعت آنرا با یک صافی پلاستیکی صاف کرده و قارچ را از دوغ  جدا کنید. دوباره مثل مرحله اول عمل نمائید.

3- دوغ کفیر را در ظرف درب دار تمیز ریخته و بگذارید برای 24 ساعت در دمای اطاق بماند. این کار باعث افزایش میزان ویتامین های گروه B آن میشود. سپس آماده نوشیدن است اگر قارچ را بجای 24 ساعت 48 ساعت در شیر نگهداشتید دوغ بدست آمده بلافاصله میتواند نوشیده یا در یخچال نگهداری شود.

ملاحظات نگهداری قارچ کفیر:

  • برای اجتناب از آسیب دیدن قارچ های کفیرتان اگر ظرف آنرا با آب داغ شستشو دادید اجازه دهید تا سرد شود و سپس قارچ را در آن قرار دهید. و آنرا در تماس با ظروف فلزی قرار ندهید.
  • قارچ را با آب کلر دار نشوئید زیرا باعث از بین رفتن آن میشود.
  • ظرف قارچ را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. بهترین راه آن است که در کابینت آشپز خانه نگهداری شود. بیش از سه چهارم ظرف را هم شیر نریزید زیرا در هنگام تخمیر ممکن است سر ریز نماید. اگر درب ظرف را محکم ببندید کفیر گازدار خواهید داشت ولی عموما روی ظرف برای خروج گاز پارچه میکشند.
  • در مدتی که کفیر در حال تخمیر است هر 8 ساعت یکبار آنرا بصورت خیلی آرام با قاشق پلاستیکی هم بزنید. این امر به قارچ غذا رسانی کرده و کفیر تخمیر شده را از قارچ دور میسازد.
  • هنگامیکه می بینید بخشی از کفیر آب انداخته یعنی زمان صاف کردن فرا رسیده. البته معمولا بهتر است که پس از سفت شدن کفیر زمان طولانی تری برای تخمیر نگذاریم در این صورت کفیر ترشی بیشتری پیدا خواهد کرد. البته به این معنا نیست که کفیر بد شده است. فقط ممکن است صاف کردن آن براحتی قبل نبوده و یا ترشی آنرا دوست نداشته باشید.
  • هم زدن آرام قبل از صاف کردن با یک قاشق پلاستیکی کار صاف کردن را آسان تر مینماید.
  • تا آنجائیکه قارچ کفیر غذا برای تغذیه داشته باشد برای همیشه زنده خواهد بود.
  • مصرف کفیر را بتدریج افزایش دهید. دو روز اول با نصف لیوان ، دو روز بعد با سه چهارم لیوان ، دو روز بعد یک لیوان و سپس هر چه قدر که دوست داشته باشید میتوانید مصرف کنید.
  • توجه داشته باشید که بسته به نوع شیر مصرفی ، نوع فصل و دمای محیط میزان غلظت کفیر بدست آمده میتواندتفاوت داشته باشد.
  • قارچ تکثیر شده اضافی را میتوانید میل کرده و یا به دوستان دیگر برای استفاده هدیه نمائید.

 

اکثر اطلاعات بالا را میتوانید در سایت http://www.kefir-grains.com مشاهده نمائید.

One Comment

  • منوچهر بهمردی

    سلام
    در بند ۱ روش درست کردن کفیر ، گفته شده «میزان قارچ خود را اندازه بگیرید» که منظور را متوجه نشدم؟ یعنی منظور تعیین میزان قارچ مورد استفاده برای تولید کفیر است؟ این مقدار باید یک عدد پایه برای شروع داشته باشد مثلا چند گرم باشد بهتر است و با تجربه شما پیشنهادتان چیست؟ سوال دوم این که از همین قارچهایی که در مغازه ها میفروشند باید استفاده کرد یا اینکه قارچ خاصی باید بکار برد؟ لطفا راهنمایی کنید
    سپاس

    مرداد 28, 1398 at 1:13 ب.ظ
  • Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *